wnętrze TDI po 150 kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kempes
    Classic
    • 2006
    • 20

    wnętrze TDI po 150 kkm

    Ja raczej odpadam Gorączka wciąż 38 stopni :evil:
  • motorsport
    Drive
    • 2005
    • 61

    #2
    wnętrze TDI po 150 kkm

    Z powodu notorycznego brania oleju w ilościach hurtowych zdecydowałem się tydzień temu rozebrać mojego TDI na atomy. Problem zdiagnozowałem i usunąłem (w głowicy), ale przy okazji mogę powiedzieć jak wyglada taki silnik po takim przebiegu. Na cylindrach są jeszcze ślady honowania, a tłoki nie są zajeżdżone. Pierścionki oczywiście wymieniłem na nowe, ale te co były wygladały nienajgorzej. Po kondycji olejowego (ten był najsłabszy) widać, że do jego zużycia zostało jeszcze około 0,5 mm na stronę czyli gdzieś z 80 - 100 tys km. Znaczy że dopiero po około 250 tys. km taki silnik może zacząć brać olej. Nieco gorzej wyglądają prowadnice. Potwierdzają to też obróbkarze od napraw głowic. Stąd moja rada: jeżeli komuś zaczyna brać oliwę przy około 200 tys. km lub wcześniej i nie jest to turbina to naprawdopodobniej będą to prowadnice (mierzalnego luzu dostają już po 60 tys. km). Może komuś się ta rada przyda, bo ja miałem dużą zagwostkę i przez to rozebrałem prawie cały silnik. Pzdr

    Komentarz


    • #3
      Masz ten samochód od nowości ?

      Na jakim oleju jeździłeś ?

      Komentarz

      • motorsport
        Drive
        • 2005
        • 61

        #4
        Kupiłem od poprzedniego właściciela. Latany był na Mobilu. Kupiłem niedawno i oczywiście wkurzyem się na to zużycie oleju

        [ Dodano: Pon 20 Lis, 06 19:35 ]
        Octa 1.9 TDI AGR 90 KM

        Komentarz

        • Ryży Koń
          Drive
          • 2005
          • 83

          #5
          no to może miał 100150km?

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            motorsport, nie był to przypadkiem 2.0 benzynka :?:
            DACAR.team

            Komentarz

            • Arti23
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 892
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              u mnie jest 316 kkm i między wymianami nie dolewam ani kropli (stan oliwy mieści się między górnym a dolnym znacznikiem)
              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

              Komentarz

              • -Piotr-
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1018
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                Prowadnice zaworów(9) nie służą do uszczelniania. Owszem mogły się zużyć z racji eksploatacji. W przeszłości również silnik mógł być lekko przegrzany. Spowodowało to szybsze zużycie uszczelniaczy trzonków zaworów (8) . Jedynie one są w stanie niedopuścić oleju do komory spalania. Coś te mechaniory leją wodę.

                Co to jest honowanie?
                O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                O III czarna liftback - reaktywacja

                Komentarz

                • Ryży Koń
                  Drive
                  • 2005
                  • 83

                  #9
                  Obróbka gładzi cylindra.

                  Komentarz

                  • daneczek76
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 3642
                    • Toyota

                    #10
                    Zamieszczone przez nico21
                    nie był to przypadkiem 2.0 benzynka
                    nasz kolega z forum Koleszek tez ma 2.0 bezynke i też mu łyka duzo oliwy ale pamietam w 1,6 AEE też brał 0,5 na jakies 600 km po mieście ale tam były uszczelniacze do wymiany i pierscienie tez wymieniłem auto miałem od nowości i miało 103 tys.
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz

                    • nico21
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 2640
                      • Volkswagen

                      #11
                      Zamieszczone przez daneczek76
                      nico21 napisał/a:
                      nie był to przypadkiem 2.0 benzynka
                      nasz kolega z forum Koleszek tez ma 2.0 bezynke i też mu łyka duzo oliwy
                      te silniki chyba tak maja :/
                      DACAR.team

                      Komentarz

                      • Dig Dug
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 1306
                        • Seat

                        #12
                        nico21, Maja, ja przeszedlem na polsyntetyk i jest OK przynajmnije taniej hahah dolewam 3 litry na 15 tysiecy.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz

                        • motorsport
                          Drive
                          • 2005
                          • 61

                          #13
                          Branie oleju było spowodowane czym innym. Poprzedni właściciel nie wymienił paska (tak zdiagnozowałem) i pogięło zawory. Naprawiały mu to potem jakieś palanty z ASO i wstawili żeliwne prowadnice zamiast brązowych. Doszło do tego, że jeden z zaworów zespawał się z prowadnicą i prowadnica zaczęła pracować w aluminium głowicy. Prawdziwa rzeźnia.
                          Mechaniory wody nie leją, bo to ja sobie sam rozbierałem motorek. Napisałem tylko, że w kilku zakładach obróbki silników (nie mylić z warsztatami samochodymi) ślusarze mają to samo zdanie o prowadnicach w TDI. Generalnie nikomu nie życzę takiej roboty, bo nawet z moją 43-procentową zniżką na części i własną robocizną zabolało finansowe $$$

                          [ Dodano: Wto 21 Lis, 06 20:26 ]
                          jutro postaram się dorzucić jakieś fotki z rozbiórki

                          Komentarz

                          • Castaway
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 125

                            #14
                            Prowadnice zaworowe z brązu??? To już lepiej teflonowe wsadzić i Ramą posmarować przynajmniej jakiś poślizg będzie. :twisted:
                            Sorki, ale troche, niewiele sie na silnikach znam i troche, niewiele znam się na materiałach, Takiego patentu to nawet chyba na daleeekim wschodzie nie wymyślili.
                            POzdro - Pit

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Poczytałem, ale narazie nic nie będę pisał na temat. Mam człowieka w rodzinie, który pracuje w zakładzie obróbki silników. Specjalizują się w głowicach. Jutro do niego przedzwonię niech mi temat wyprostuje.
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • motorsport
                                Drive
                                • 2005
                                • 61

                                #16
                                Kolego Castaway: mniej-więcej w połowie wszytskich aut na świecie prowadnice są z tego materiału. A już w VW-Audi to chyba wiekszość.

                                Komentarz

                                • -Piotr-
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1018
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez motorsport
                                  ranie oleju było spowodowane czym innym. Poprzedni właściciel nie wymienił paska (tak zdiagnozowałem) i pogięło zawory. Naprawiały mu to potem jakieś palanty z ASO i wstawili żeliwne prowadnice zamiast brązowych. Doszło do tego, że jeden z zaworów zespawał się z prowadnicą i prowadnica zaczęła pracować w aluminium głowicy. Prawdziwa rzeźnia.
                                  Mechaniory wody nie leją, bo to ja sobie sam rozbierałem motorek. Napisałem tylko, że w kilku zakładach obróbki silników (nie mylić z warsztatami samochodymi) ślusarze mają to samo zdanie o prowadnicach w TDI.
                                  motorsport, potwierdziły się Twoje informacje w 100%. Nie było żadnego lania wody.

                                  Zamieszczone przez Castaway
                                  Prowadnice zaworowe z brązu???
                                  silniki VW mają to do siebie, że właśnie montują prowadnice zaworowe z tego materiału - otrzymałem taką informację w dniu dzisiejszym.

                                  motorsport, pozostaje mi jedynie pogratulować Ci "rozebrania" tematu, oraz przekazać wyrazy współczucia za przypadek z silnikiem.
                                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                  O III czarna liftback - reaktywacja

                                  Komentarz

                                  • Garret
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1196
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez -Piotr-
                                    Co to jest honowanie?
                                    Dogładzanie, coś a'la szlifowanie przy czym ruch narzędzia skrawającego jest krzyżowy tzn. obrotowy i równocześnie posuwisto-zwrotny.
                                    Garret

                                    -----------
                                    Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                    Komentarz

                                    • -Piotr-
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1018
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Ryży Koń, Garret, dzięki za info. Nie wiem czemu ta nazwa nie utkwiła mi w pamięci.
                                      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                                      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                                      O III czarna liftback - reaktywacja

                                      Komentarz

                                      Pracuję...